Tillagt till din kundkorg

Tyvärr, det verkar ha uppstått ett fel. Var god och försök igen.

Antal:

Summa: ( produkter I din kundkorg)

Har du en fråga?

Har du en fråga?

För att hjälpa dig hitta svaret på dina frågor har vi listat vanliga frågor här nedan. Du kan läsa om bland annat hur din prenumeration fungerar, vad the man box är och hur leveransen av din box går till.

Om du inte kan hitta svaret på din fråga här, var vänlig logga in på ditt konton och skicka ett meddelande till vår kundtjänst via Kundtjänst Kontaktcenter.

Allmänt
Vad är Glossybox?

Glossybox är en prenumeration på en lyxig box fylld med fem skönhetsprodukter som skickas hem till dig en gång i månaden. Boxen innehåller skönhetsprodukter från såväl internationella som svenska märken. Produkterna kan bestå av smink, hudvård, hårvård, parfym eller liknande från skönhetsvärlden och är vanligtvis mindre än originalförpackning.


Vi försöker att anpassa innehållet bland annat baserat på vad du fått tidigare och hur du fyllt i din skönhetsprofil (läs mer under "Hur fungerar min skönhetsprofil?"). På vår hemsida hittar du information kring produkterna och tips om hur du bäst kan använda dem. Det är endast 5 produkter du får i din box och på sidan ’Tidigare boxar’ syns alla produkter i fullstorlek. Storleken på produkterna varierar, men vanligtvis är de mindre än originalprodukten.

Vilka prenumerationsformer finns det och vad kostar det?

Glossybox: Löpande månads prenumeration 139 kr/månaden, 3 månaders prenumeration 417 kr, 6 månaders prenumeration 699 kr och 12 månaders prenumeration 1299 kr. 6 månaders presentkortsprenumeration 699 kr och 12 månaders presentkortsprenumeration 1299 kr.


The Man Box: 169 kr/per box (skickas en gång per kvartal). 

Hur fungerar den löpande månadsprenumerationen?

Om du väljer en vanlig månadsprenumeration, kommer den första betalningen ske direkt vid beställning. Betalning sker alltid i förhand av kommande box. Efterföljande betalningar dras runt den 1:a varje månad (var tredje månad för The Man Box-prenumeration), med undantag för helgdag. Månadsprenumerationen kan när som helst sägas upp. Det gör du via ditt konto hos oss. För mer information se “Hur avslutar jag min prenumeration”.


Om du inte avslutar månadsprenumerationen ligger den kvar löpande och du får en härlig box varje månad.


Observera att pågående beställningar inte kan avbrytas.

Hur fungerar en tidsbestämd prenumeration (3, 6 eller 12 månader)

Om du väljer en tidsbestämd prenumeration betalar du för alla boxar direkt vid beställning (417 kr för prenumeration på 3 månader, 699 kr för prenumeration på 6 månader; 1299 kr för prenumeration på 12 månader).


Avslutar du inte din tidsbestämda prenumeration så kommer den att förnyas automatiskt med samma antal månader som tidigare, för att du inte ska missa någon av våra härliga boxar! Vill du inte fortsätta att prenumerera måste du avsluta prenumerationen via ditt konto och in på den aktiva prenumerationen och väl där välja ”Stoppa kommande förnyelse”


Observera att pågående beställningar inte kan avbrytas.

Hur fungerar min skönhetsprofil?

Vi försöker att anpassa innehållet i din box efter svaren i din profil så gott det går med de varumärken och produkter som vi samarbetar med varje månad. Den fungerar alltså som en riktlinje. Tanken med Glossybox är att du ska få chansen att prova på märken och produkter du kanske annars inte skulle testat, för att du ska kunna hitta dina nya personliga favoriter. Du kan alltid uppdatera informationen genom att logga in på din profil och klicka in på ”Mitt konto”, skrolla ner till ”Skönhetsprofil” och välj ”Redigera”.


Observera att du enbart kan ha en skönhetsprofil på ditt konto. Önskar du ha fler prenumerationer med olika skönhetsprofiler rekommenderar vi att du startar upp ett nytt konto.

Vad innehåller The Man Box?

Boxen innehåller fem produkter från såväl internationella som svenska märken. Produkterna kan bestå av hudvård, styling, schampo /balsam, rakning, herrparfymer och mycket annat. Produkterna är vanligtvis mindre än originalförpackning. Vi försöker att anpassa innehållet bland annat baserat på vad du fått tidigare och hur du fyllt i din personliga profil. På vår hemsida hittar du information kring produkterna och tips om hur du bäst kan använda dem.

Hur kan jag ändra till en annan prenumeration utan att få dubbla boxar?

Om du vill byta till en annan prenumerationsform, eller om du kanske har ett presentkort som du vill lösa in, måste du vänta tills din nuvarande prenumeration löpt ut. Här kommer ett exempel på hur du kan göra för att undvika dubbla boxar:


Har du t.ex. en 6-månadersprenumeration som börjar i februari och slutar i juli så måste du säga upp den innan sista boxen för att undvika en förnyelse (för mer information se “Hur avslutar jag min prenumeration”). Efter den 1 augusti kan du logga in och beställa din nya prenumeration.

Problem med hemsida

Vår hemsida brukar fungera som bäst om du använder en dator och inte mobil/läsplatta. Vi rekommenderar även att byta webbläsare till google chrome detta då vår hemsida inte konsekvent stöds av Internet Explorer, Safari, iPads eller mobiltelefoner.


Om det inte löser problemet, kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” genom att logga in på ditt glossykonto hos oss. Om du har möjlighet så vore det toppen om du kan bifoga en skärmdump av problemet.

Jag har drabbats av en allergisk reaktion efter att ha använt en av produkterna. VAD SKA JAG GÖRA?

Tyvärr kan vi inte garantera att din GLOSSYBOX är fri från vissa ämnen eftersom vi har olika produkter varje månad. Om du lider av en allergi ber vi dig att noggrant läsa innehållsförteckningen av produkten. Du hittar mer information på vår hemsida under ”TIDIGARE BOXAR”.

Vad ska jag göra om jag får samma produkt två gånger?

Vi gör allt för att skapa en spännande mix av produkter i varje GLOSSYBOX. I vissa sällsynta fall kan en individuell produkt som har visat sig vara populär och älskad i tidigare boxar få ett nytt utseende osv. Om du inte är nöjd med produkten ber vi dig att kontakta oss via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto. Vi kommer då besvara dig inom kort.

Min Prenumeration
Hur avslutar jag min löpande månadsprenumeration?

Du kan när som helst avsluta din prenumeration. För att avsluta din löpande månadsprenumeration gör så här:

- Logga in på ditt glossykonto

- Klicka på "Mitt konto” > "Min prenumeration" > "Avsluta"


Avslutar du din prenumeration via knappen “Avsluta från nästa box” så kommer din sista box att bli nästkommande månadsbox.


Observera att vi har en månads uppsägningstid. Det innebär att  du debiteras för en box till, utöver den som du senast betalat för, efter att du avlutat din prenumeration.


Det inte går att återaktivera en avslutad prenumeration.


Dina GLOSSYCredits kommer finnas kvar på ditt konto.

Hur avslutar jag min 3, 6 eller 12 månaders prenumeration?

En 3 månaders-, 6 månaders- eller 12 månaders prenumeration måste sägas upp månaden då du får din sista box annars förnyas den med samma antal månader. Avslutar du din förnyelse efter att den har förnyats kommer din uppsägning gälla efter den kommande perioden.


T.ex. Om du har en 6-månadersprenumeration som börjar i februari och slutar i juli så måste du säga upp den automatiska förnyelsen via ditt konto eller via kontakt med vår support - Kundtjänst Kontaktcenter på ditt konto innan sista boxen för att undvika en förnyelsen.


Observera att det inte går att återaktivera en avslutad prenumeration.


För att avsluta din 3, 6 eller 12 månaders prenumeration gör du följande:

- Logga in på ditt glossykonto

- Klicka på "Mitt konto” > "Min prenumeration" > "Avsluta"

- Du kommer få ett mail som bekräftar att din prenumeration är uppsagd


Observera! Förnyelsefunktionen gäller inte vid presentprenumerationer - de löper ut automatiskt. Läs mer under

"Present".


Dina GLOSSYCredits kommer finnas kvar på ditt konto.

Kan jag återaktivera en tidigare prenumeration?

Observera att det inte går att återaktivera en avslutad prenumeration.

Hur ändrar jag mina kontakt‐ och leveransuppgifter?

När du flyttar eller byter leveransadress är det viktigt att uppdatera till den aktuella på ditt konto och prenumeration hos oss. Detta då vi alltid skickar din box till den leveransadress du angivit.


För att ändra kontakt- och leveransuppgifter vid en prenumeration gör du följande:

- Logga in på ditt glossykonto

- Du måste först lägga till din nya adress i adressboken: Klicka på "Mitt konto” > skrolla ner och klicka dig in på ”Adress” > ”Lägg till adress”

- Klicka dig sedan tillbaka till ”Mitt konto” och gå in på den prenumerationen som du vill ändra adress på

- Skrolla ner till ”Leveransadress” och välj din nya adress.


Observera! Om du vill att ändringen ska gälla för månadens box är det viktigt att du ändrar dina uppgifter innan

den sista i månaden innan.

Vad är en skönhetsprofil?

När du väl har en prenumeration på GLOSSYBOX kan du när som helst komma åt och redigera din skönhetsprofil. Den kommer i form av ett kort frågeformulär som frågar om dina skönhetspreferenser. Detta hjälper oss att välja produkter som mest effektivt tillgodoser dina skönhetsbehov. Du kan också komma åt din profil genom att logga in på ditt konto och klicka på "Min skönhetsprofil”. Observera att du enbart kan ha en skönhetsprofil per konto. Våra boxversioner matchas så nära dina specifikationer som möjligt.

Kan jag returnera min GLOSSYBOX?

Vänligen läs mer om hur vår returpolicy fungerar i våra användarvillkor eller kontakta oss via Kundtjänst Kontaktcenter genom att logga in på ditt glossykonto.

Betalning
Vilka betalningssätt finns det?

Du kan för närvarande betala med antingen Visa, MasterCard, American Express, PayPal eller faktura med Klarna. Väljer du betalkort är det viktigt att ditt kort är öppet för utlands- och internetköp.


Om du har flera prenumerationer på ditt konto måste du gå in på respektive prenumeration för att uppdatera till ditt nya betalkort.


Om du väljer att betala med faktura från Klarna är det viktigt att du använder de uppgifter (namn och adress) du är folkbokförd med. Leverans- och fakturauppgifter måste vara samma och detta av säkerhetsskäl. Det går alltså inte att beställa en prenumeration till en annan leveransadress än den man är folkbokförd på eller till en annan person. Välj då istället betalkort eller PayPal. Observera! Tänk även på att betalningen alltid sker i förhand även om du betalar med Klarna faktura.

Hur fungerar betalningen?

Om du väljer en löpande månadsprenumeration kommer den första betalningen att ske direkt vid beställning. Efterföljande betalningar dras runt den 1:a i månaden (med undantag för helgdag). Samma sak gäller för fakturabetalning, fakturan skickas ut runt den 1:e i månaden (med undantag för helgdag) till din registrerade mailadress och ska betalas inom 14 dagar. Boxen betalas i förhand oavsett betalningsmedel.


Om du väljer en tidsbestämd prenumeration eller ett presentkort betalar du hela perioden på en gång. Väljer du att betala med betalkort eller Paypal dras betalningen för alla boxar vid beställning och väljer du att betala med Klarna får du en faktura till din mailadress för hela perioden.

Hur fungerar betalning via PayPal?

Paypal är ett e-handelsföretag som erbjuder tjänster för betalningar och penningöverföringar över Internet. PayPal fungerar som mellanhand för betalningar. Väljer du att betala med PayPal kommer du att skickas vidare till deras hemsida där du ombeds att logga in på ditt Paypal konto (har du inget kan du enkelt registrera ett på www.paypal.se innan beställning). Fyll sedan in dina kortuppgifter på hemsidan och bekräfta. Du kommer nu att skickas tillbaka till glossybox.se när köpet avslutas.

Hur fungerar betalning via Klarna?

Fakturabetalning sker i samarbete med Klarna: Betalningstiden är 14 dagar. Vid dröjsmål debiteras en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta. Fakturaavgiften om 19 kr tillkommer vid varje beställning som är gjorda innan januari 2018, vid 6- eller 12 månader tillkommer endast avgiften en gång. Så om du startar en månadsprenumeration från januari 2018 och framåt står vi för avgiften.


Fakturan skickas separat via e-post.


Vid fakturafrågor kontakta Klarna.


Telefonnummer: +46(0)8 – 120 120 10


Hemsida: https://klarna.com/sv/kundservice

Mitt köp blev inte godkänt genom Klarna, kan ni se varför?

När du försöker handla med faktura eller delbetalning hos Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Skulle ditt köp inte bli godkänt och du vill ha mer information gällande detta är du varmt välkommen att kontakta Klarnas kundservice för vidare support.


Kontaktuppgifter:


+46(0)8 – 120 120 10


Observera att om du väljer att betala med faktura från Klarna är det viktigt att du använder de uppgifter (namn och adress) du är folkbokförd med. Leverans- och fakturauppgifter måste vara samma och detta av säkerhetsskäl. Det går alltså inte att beställa en prenumeration  till en annan leveransadress än den man är folkbokförd på eller till en annan person. Välj då istället betalkort eller PayPal. 

Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?

På Klarnas hemsida kan du alltid själv få fram din faktura genom att ange den e-postadress eller det mobilnummer du uppgav vid köpet, via Mitt Klarna. Där har du också möjlighet att skriva ut en kopia på din faktura och dessutom flytta fram förfallodatumet med 10 dagar. Du är alltid välkommen att kontakta Klarnas kundservice direkt om du föredrar det.


Kontaktuppgifter Klarna:


Telefonnummer: +46(0)8 – 120 120 10


Hemsida: https://klarna.com/sv/kundservice


Min betalning har inte gått igenom den här månaden. Vad gör jag nu?

Har du en löpande prenumeration och betalningen för månadens box inte har gått igenom så pausas din prenumeration tillfälligt.


Om din betalning inte gått igenom så kontrollera först att du inte har en spärr på kortet för internet- eller utlandsköp och att det finns tillräckligt saldo på kortet. Testa sedan att uppdatera dina kortuppgifter på ditt glossykonto. Du kan enkelt uppdatera dina kortuppgifter genom att logga in på ditt konto på Glossybox, klicka på "Mitt konto", klicka dig in på prenumerationen och sedan "Ändra betalningsinformation".


Vi gör nya dragningar för alla vars betalning inte gått igenom till dess att boxen är slutsåld.

Var ändrar jag mina kortuppgifter?

För att ändra dina kortuppgifter gör du följande:

- Logga in på ditt glossykonto

- Klicka på "Mitt konto" > klicka dig in på prenumerationen > "Ändra betalningsinformation"

- Skriv in dina kortuppgifter och bekräfta

Var skriver jag in min rabattkod?

Väl i kassan anger du din rabattkod nedanför din varukorg. När du har klickat på "Lägg till" kommer koden att aktiveras och du kommer att se att beloppet dras från summan att betala. Du kan endast använda en rabattkod per order.

Leverans
När skickas min box?

Glossybox skickas alltid ut från vårt lager i slutet av varje månad (var tredje månad om du prenumererar på The Man Box). Leveranstiden kan variera beroende på var i landet man bor och om boxen går direkt ner i brevlådan eller lämnas in på ombud. Normalt tar det mellan 3-5 arbetsdagar.

Kommer boxen direkt hem i brevlådan?

Boxen levereras med PostNord eller Bring. Den kommer direkt hem om man har en tillräckligt stor brevlåda (vanligt om man bor i villa) eller så får man en sms-avisering om att hämta ut den (vanligt om man bor i lägenhet). Ifall du får boxen levererad utav Bring kommer du i normalfallen få boxen levererad i en påse på ditt dörrhandtag ifall din brevlåda är för liten, alternativt att du inte är hemma, när boxen kommer.


Glossybox kan inte bestämma vilket ombud boxen levereras till utan du måste då kontakta ditt lokala postombud. När ditt ombud tagit emot din box får du en avisering om var och när boxen kan hämtas ut. Hämtar du inte ut boxen kommer du att få påminnelser om att boxen kan hämtas ut. Hämtar du inte ut boxen inom 14 dagar returneras den till oss.

Var är min box?

Har du fått ett sms om att boxen är på väg till dig, men sedan inte hört något på en vecka? Oftast kan det dröja ett par dagar för speditören att få din box levererad hem till dig eller ditt utlämningsställe. Har det gått över en vecka och du inte hört något kan du kontakta oss via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto. Stäm av din adress på din beställning och ta kontakt med ditt ombud om de kan ha glömt att scanna in din box.


Du som får din box skickad med PostNord, kan spåra din box med hjälp av ditt kollinummer via PostNords hemsida eller genom att ladda ner deras app PostNord till mobilen.

Kan jag beställa boxen utomlands?

Vi levererar till hela Sverige, men har tyvärr inte möjlighet att skicka boxen utomlands. Glossybox finns även i andra länder – Norge, Storbrittanien, Irland, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz, USA och Kanada!

Jag har inte hunnit hämta ut min box eller min box har skickats till fel adress, vad kan jag göra?

Kontakta oss via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto så hjälper vi dig vidare.

Min box har retunerats, vad kan jag göra?

Din box kan ha returnerats från ditt ombud för att adressen på ditt konto är inkorrekt eller att boxen inte har hämtats ut inom 14 dagar.


Om din box har returnerats ber dig att kontakta oss via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto inom 60 dagar från det då att du skulle ha tagit emot boxen.


Observera att om du inte kontaktar oss inom 60 dagar har vi inte möjlighet att skicka ut din box på nytt.

Jag har fått en trasig box, vad kan jag göra?

Vi är jätteledsna över att du mottagit en box eller en produkt som är trasig. Ibland händer det saker på vägen från oss till er som vi inte kan påverka men oroa dig inte, vi kan hjälpa er med en reklamation. Läs mer om hur du går väga under “Reklamation och återköp”.


VIKTIGT: Om du upplever problem med saknad eller trasig box eller produkt är det viktigt att du hör av dig till oss via vårt Kundtjänst Kontaktceneter på ditt glossykonto inom 60 dagar.

Present
Jag har fått ett presentkort. Hur löser jag in det?

Du löser in det via länken https://www.glossybox.se/beauty-box/glossybox-beauty-box-subscriptiongift/11396464.html


Instruktionerna nedan gäller endast om ditt presentkort är köpt innan 5 december 2017. Är ditt presentkort köpt efter detta datum hittar du instruktioner på ditt presentkort om hur du löser in det.


Så här gör du för att lösa in ditt presentkort:

- Välj den prenumerationsform som ditt presentkort gäller för.

- Gå vidare till kassan

. Skriv in din 12-siffriga presentkortskod i fältet för rabattkoder.

- Logga in på ditt existerande GLOSSYBOX konto eller signa upp som ny kund

- Skriv in dina adressuppgifter och vänta på din första box!


Om du har några problem med att lösa in ditt presentkort vänligen kontakta vår kundtjänst som kommer att

hjälpa dig vidare.


När du har löst in ditt presentkort, glöm inte att fylla i din personliga skönhetsprofil. Vi använder din skönhetsprofil som riktlinje när vi väljer produkterna i din box.

Hur ger jag bort en prenumeration på Glossybox?

Via ”Present” uppe i menyn kan du antingen välja att ge bort ett presentkort på 6- eller 12 månader och som mottagaren själv kan aktivera när hen själv vill.


Prenumerationen löper automatiskt ut efter löptidens slut.

Reklamation och återköp
Jag saknar min box, vad gör jag?

Om du saknar en box ber vi dig att kontakta oss via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto. Du loggar in på ditt konto, klickar dig vidare in på ”Mitt konto” och skrollar dig ner till Kundtjänst Kontaktcenter.

En produkt saknas i min box, vad kan jag göra?

Din Glossybox ska alltid innehålla 5 skönhetsprodukter och om du upptäckt att det saknas en produkt i din box hjälper vi dig självklart!


Saknar du en av dina produkt ber vi dig att kontakta oss via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto. Du loggar in på ditt konto, klickar dig vidare in på ”Mitt konto” och skrollar dig ner till Kundtjänst Kontaktcenter.

Jag har mottagit en trasig box eller produkt, vad kan jag göra?

Vi är jätteledsna over att du mottagit en produkt som är trasig. Ibland händer det saker på vägen från oss till er som vi inte kan påverka. Men oroa dig inte, vi kan hjälpa er med en reklamation.


För att vi ska kunna hjälpa er vidare med en reklamation behöver vi motta en bild på den trasiga boxen/produkten, bilden skickas via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto och vi måste motta den inom 60 dagar efter att du mottagit boxen.


Så snart vi mottagit bilden kan vi hjälpa dig vidare med eventuell reklamation.


VIKTIGT: Om du upplever problem med saknad eller trasig box eller produkt är det viktigt att du hör av dig till oss via vårt Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto inom 60 dagar.

Kan jag ångra mitt köp?

Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera den första boxen I en ny prenumeration till oss, om ytterkartongen är obruten. Kontakta oss via Kundtjänst Kontakcenter på ditt glossykonto och berätta att du ångrat ditt köp så återbetalar vi dina pengar när vi fått boxen i retur. Boxen kan återsändas till följande adress:


GlossyBox Sweden AB

Regeringsgatan 65, box 7274

10389 Stockholm


Tänk på att skriva avsändare på boxen så vi vet vem den är från!


Observera! Du står själv för frakten.

The Man Box
Vad är The Man Box?

The Man Box är en prenumeration på en lyxig box fylld med fem skönhetsprodukter som skickas hem till dig var tredje månad (mars, juni, september och december). Boxen innehåller fem skönhetsprodukter från såväl internationella som svenska märken.


Vi försöker att anpassa innehållet bland annat baserat på vad du fått tidigare och hur du fyllt i din skönhetsprofil (läs mer under "Hur fungerar min skönhetsprofil?"). På vår hemsida hittar du information kring produkterna och tips om hur du bäst kan använda dem. Det är endast 5 produkter du får i din box och på sidan ’månadens box’ syns alla produkter i fullstorlek. Storleken på produkterna varierar, men vanligtvis är de mindre än originalprodukten.

Vilka prenumerationsformer finns det och vad kostar dem?

Löpande prenumeration: första betalningen sker direkt vid beställning. Efterföljande betalning sker den 1:a i

månaden var tredje månad (mars, juni, september, december). Prenumerationen kostar 169kr/box inklusive

frakt. Ingen uppsägningstid.


Ett års prenumeration: betalningen för fyra boxar sker direkt vid beställning. Prenumerationen kostar 649 kr

inklusive frakt. Förnyas automatiskt om prenumerationen inte sagts upp via ditt konto.

Hur avslutar jag min löpande månadsprenumeration av The Man Box?

Du kan när som helst avsluta din prenumeration. För att avsluta din löpande månads prenumeration gör du

följande:

- Logga in på ditt glossykonto

- Klicka på "Mitt konto” > "Min prenumeration" > "Avsluta från nästa box"

- Du kommer få ett mail som bekräftar att din prenumeration är uppsagd


Avslutar du din prenumeration via knappen “Avsluta från nästa box” så kommer din sista box att bli nästkommande box


Observera att det inte går att återaktivera en avslutad prenumeration.


Dina GLOSSYCredits kommer finnas kvar på ditt konto.

Hur avslutar jag min årsprenumeration av The Man Box?

En årsprenumeration av The Man box måste sägas upp månaden då du får din sista box annars förnyas den med samma antal månader. Avslutar du din förnyelse efter att den har förnyats kommer din uppsägning gälla efter den kommande perioden.


T.ex. Om du har en årsprenumeration som börjar med vinterboxen i december och slutar med höstboxen i september så måste du säga upp den automatiska förnyelsen via ditt konto eller via kontakt med vår support via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt konto innan sista boxen i september för att undvika en den.


Observera att det inte går att återaktivera en avslutad prenumeration.


För att avsluta din årsprenumeration gör du följande:

- Logga in på ditt glossykonto

- Klicka på "Mitt konto” > "Min prenumeration" > "Avsluta från nästa box"

- Du kommer få ett mail som bekräftar att din prenumeration är uppsagd


Dina GLOSSYCredits kommer finnas kvar på ditt konto.

Hur fungerar min groomingprofil?

Vi försöker att anpassa innehållet i din box efter svaren i din profil så gott det går med de varumärken och produkter som vi samarbetar med varje månad. Den fungerar alltså som en riktlinje. Tanken med The Man box är att du ska få chansen att prova på märken och produkter du kanske annars inte skulle testat, för att du ska kunna hitta dina nya personliga favoriter. Du kan alltid uppdatera informationen genom att logga in på din profil och klicka på "Min personliga profil".

Varför är The Man Box dyrare?

Eftersom The Man Boxen endast kommer var tredje månad så är tanken att det de flesta gånger ska vara full size-produkter med, så att de räcker fram tills nästa box kommer. Boxen har alltid ett värde av minst 169 kr som ni betalar.

Jag har inget hår. Varför får jag hårprodukter i min The Man Box?

Eftersom det inte finns lika många kategorier på skönhetsprodukter för män som för kvinnor så kommer många av The Man Boxarna innehålla någon form av hårprodukt, t.ex ett shampoo eller hårvax. När vi har möjlighet att välja bort hårprodukter i en box så gör vi alltid det och skickar sedan de boxarna till de som har fyllt i de inte använder stylingprodukter.

Jag rakar mig inte. Varför har jag fått produkter för rakning?

Att matcha boxarna med skönhetsprofilerna är alltid ett stort pussel för oss varje månad och vi strävar alltid efter att alla ska bli så nöjda som möjligt. Eftersom det inte finns lika många kategorier på skönhetsprodukter för män som för kvinnor kan det vara så att en box innehåller produkter för rakning. Har vi möjlighet att välja bort dessa produkter i en box så gör vi alltid det och skickar sedan de boxarna till de som har fyllt i de inte rakar sig.

GLOSSY Credit
Vad händer med mina GLOSSYDots?

Fram till den 5 december 2017 samlade du GLOSSYDots men från och med den 5 december 2017 blir dina GLOSSYDots omvandlade till GLOSSYCredits.


Alla GLOSSYDots som du hade på ditt konto omvandlas till GLOSSYCredits och kan användas på kommande köp hos oss.

Vad är GLOSSY Credits?

Istället för att tjäna Dots kan du nu tjäna Credits. Du behöver inte oroa dig för dina oanvända GLOSSYDots, de här kommer att förvandlas till GLOSSYCredits och du kan hitta dem på ditt glossykonto.


Du kan samla GLOSSYCredits genom att svara på enkäter, fylla i din profil och värva dina vänner och mycket mer. Du värvar vänner genom att logga in på dit konto > ”Mitt konto” > ”Dina värvningar” > ”Visa detaljer”.


Notera att du enbart kan handla för dina GLOSSYCredits på nya beställningar och inte i en redan gjord beställning.


Hur växlar jag in mina GLOSSY Credits?

Du kommer att kunna använda dina GLOSSYCredits direkt om du vill. 


Notera att du enbart kan handla för dina GLOSSYCredits på nya beställningar och inte i en redan gjord beställning.

 

För att använda dina gör du följande:

1. Besök glossybox.se

2. Välj prenumeration eller limiterade boxar

3. Välj önskad produkt och lägg den i varukorgen

4. Logga in på ditt konto och fortsätt till betalsidan

5. Väl vid betalsidan kan du välja att använda GLOSSYCredits som betalmedel

6. Slutför ditt köp!


 

Övrigt
Limited edition

Limited Edition-boxen är en engångsbox och beställs utanför ord. prenumeration. De finns endast i en begränsad upplaga så långt lagret räcker men du får beställa fler boxar än en om du vill. Det går inte att fylla i en skönhetsprofil men det kommer att vara möjligt att recensera boxen och samla GLOSSYCredits. Du kan köpa våra limiterade boxar med GLOSSY Credits.

Fick du inte svar på din fråga?

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss med alla dina funderingar! Du kontaktar oss via Kundtjänst Kontaktcenter på ditt glossykonto. Du loggar in på ditt konto, klickar dig vidare in på ”Mitt konto” och skrollar dig ner till Kundtjänst Kontaktcenter.

2017 © The Hut.com Ltd.