Vanliga frågor och svar | GLOSSYBOX

Har du en fråga?

Om du inte kan hitta svaret på din fråga här, var vänlig logga in på ditt konto och skicka ett meddelande till vår kundtjänst via Kundtjänst Kontaktcenter.

Allmänt

Glossybox är en prenumeration på en lyxig box fylld med fem skönhetsprodukter som skickas hem till dig en gång i månaden. Boxen innehåller skönhetsprodukter från internationella och svenska märken. Produkterna kan bestå av smink, hudvård, hårvård, parfym eller liknande och är vanligtvis mindre än originalförpackning.


Vi försöker att anpassa innehållet baserat på hur du fyllt i din skönhetsprofil samt vad du har mottagit tidigare (för mer information vänligen läs under avsnittet "Vad är en skönhetsprofil och hur fungerar den?").


Glossybox grundkoncept fokuserar på att man ska testa olika produkter och hitta nya favoriter - storleken och priset på dessa är alltså ingenting vi vill koncentrera oss på. Vi är alltid noga med att boxen har ett värde över 159:- som ni betalar.


På vår hemsida hittar du information om varje produkt samt tips och trix om hur du bäst kan använda dem.


Vi kan inte garantera att din box är fri från vissa ämnen eftersom att vi ej segmenterar efter allergi. Vi samarbetar med olika varumärken varje månad har därför ingen möjlighet att välja bort vissa produkter.


Om du lider av en allergi ber vi dig att noggrant läsa innehållsförteckningen av produkten innan användning.

En Limited Edition box är en engångsbox och beställs utanför ordinarie prenumeration. Dem finns endast i en begränsad upplaga och finns tillgängliga för köp så långt lagret räcker. Vi segmenterar inte dessa boxar efter skönhetsprofil. Det går att recensera boxen och samla GLOSSYCredits.


Du kan köpa våra limiterade boxar med GLOSSYCredits. Läs mer om GLOSSYCredits här.

GLOSSY Lounge är ett exklusivt område som endast är tillgängligt för våra prenumeranter. Genom fantastiska partnerskap med välkända, nya och trendiga varumärken, vill vi erbjuda er lojala Glossies våra bästa erbjudanden inom mat, dryck, mode, resor och självklart skönhet - varje månad! 


Som prenumerant loggar du in på GLOSSYLounge här.

Min Prenumeration

För att avsluta din löpande månadsprenumeration gör du så här:


- Logga in på ditt glossykonto här.

- Klicka på "Mitt konto”

- Klicka på "Min prenumeration"

- Skrolla ner och tryck på knappen "Avbryt min prenumeration"


Observera! Vi har en månads uppsägningstid. Det innebär att du debiteras för en box till, utöver den som du senast betalat för efter att du avlutat din prenumeration. Din sista box blir alltså nästkommande månadsbox.


Dina intjänade GLOSSYCredits kommer att finnas kvar på ditt konto i 1 år efter uppsägning. 

Du kan återställa ditt lösenord genom att klicka på "Glömt ditt lösenord?" här.


Om du fortfarande har problem att logga in måste du skapa ett nytt konto här och sedan skriva ett meddelande till oss via "Kundtjänst Kontaktcenter" som du hittar under ”Mitt konto”.

För att avsluta din 3, 6 eller 12 månaders prenumeration gör du följande:


- Logga in på ditt glossykonto här.

- Klicka på "Mitt konto”

- Klicka på "Min prenumeration"

- Skrolla ner och tryck på knappen "Avbryt min prenumeration"


Observera! En 3-, 6- och 12 månaders prenumeration måste sägas upp senast den sista i månaden, månaden innan du får din sista box annars förnyas din prenumeration automatiskt med samma antal månader. Avslutar du din förnyelse efter detta datum kommer din uppsägning gälla efter den kommande perioden.


Exempel: Har du en 6 månaders prenumeration som startar med februariboxen och slutar med juliboxen måste du säga upp den automatiska förnyelsen via ditt konto senast den sista juni.


Dina intjänade GLOSSYCredits kommer att finnas kvar på ditt konto i 1 år efter uppsägning. 

Det går inte att återaktivera en avslutad prenumeration eller pausa en aktiv prenumeration.

Det är viktigt att alltid ha rätt kontaktuppgifter och en uppdaterad leveransadress på ditt konto.

För att ändra kontakt- och leveransuppgifter gör du följande:


> Logga in på ditt konto här.

> Klicka på "Mitt konto"

> Klicka in på din aktiva prenumeration-/er

> Skrolla ned till "Leveransinformation" och klicka på "Ändra adress"

> Klicka på "Ändra adress" eller ”Lägg till adress”

> Fyll i önskad adress och klicka sedan på ”LEVERERA TILL FÖLJANDE ADRESS”


Observera! Adressändringar måste ske innan den 1:a i månaden för att det ska gälla för kommande utskick.

Vår skönhetsprofil är ett kort frågeformulär där du svarar på frågor om dina skönhetspreferenser. Detta hjälper oss att välja produkter som mest effektivt tillgodoser dina behov när vi planerar våra månadsboxar.


Vi försöker alltid att anpassa innehållet i din box så bra som möjligt efter svaren i din profil med de varumärken och produkter som vi samarbetar med varje månad.


För att fylla i din skönhetsprofil gör du följande:


- Logga in på ditt glossykonto här

- Klicka på "Mitt konto"

- Se ”SKÖNHETSPROFIL” här och klicka på "Fortsätt"

- Klicka på "STARTA NU" och följ instruktionerna.


Du kan när som helst ändra och uppdatera din skönhetsprofil.


Glöm ej att du samlar 3 kr i CLOSSYCredits när du fyller i din skönhetsprofil.

Glossybox erbjuder nedan prenumerationsformer:


Löpande månads prenumeration 159 kr/månaden

3 månaders prenumeration 477 kr

6 månaders prenumeration 799 kr

12 månaders prenumeration 1499 kr


Du kan välja din prenumerationsform här.

Om du väljer en löpande månadsprenumeration kommer den första betalningen ske direkt vid beställning och du kommer sedan att få hem din första box. Månadsboxarna betalas alltid i förhand av kommande box och dras den 1:a i respektive månad.


Observera! Om du inte avslutar din månadsprenumeration ligger den kvar löpande och du får hem en härlig box varje månad.


Pågående beställningar kan inte avbrytas.

Om du väljer en tidsbestämd prenumeration betalar du för alla boxar direkt vid beställning (477 kr för prenumeration på 3 månader, 799 kr för prenumeration på 6 månader och 1499 kr för prenumeration på 12 månader).


Observera! Avslutar du inte din tidsbestämda prenumeration så kommer den att förnyas automatiskt med samma antal månader som tidigare, detta för att du inte ska missa någon av våra härliga boxar!


Pågående beställningar kan inte avbrytas.

Betalning

Du kan betala med Visa, MasterCard, American Express, PayPal eller faktura med Klarna samt insamlade GLOSSYCredits.

Väljer du betalkort är det viktigt att du alltid har pengar på kontot den 1:a varje månad samt att ditt önskade betalkort är öppet för utlands- och internetköp. 


Observera! Betalning sker alltid i förhand oavsett betalningsmedel.

Paypal är ett e-handelsföretag som erbjuder tjänster för betalningar och penningöverföringar över Internet. PayPal fungerar som mellanhand för betalningar. Väljer du att betala med PayPal kommer du att skickas vidare till deras hemsida där du ombeds att logga in på ditt Paypal konto (har du inget kan du enkelt registrera ett på www.paypal.se innan beställning).


Fyll sedan in dina kortuppgifter på hemsidan och bekräfta. Du kommer nu att skickas tillbaka till glossybox.se när köpet avslutas.


Observera! Betalning sker alltid i förhand oavsett betalningsmedel.

Om du väljer att betala med faktura från Klarna är det viktigt att du använder de uppgifter (namn och adress) du är folkbokförd på. Leverans- och fakturauppgifter måste vara samma på grund av säkerhetsskäl. Det går inte att beställa en prenumeration till en annan leveransadress än den man är folkbokförd på eller till en annan person om man önskar välja Klarna som betalmedel. Välj då istället betalkort eller PayPal.


Fakturan skickas ut runt den 1:a i månaden (med undantag för helgdag) till din registrerade mailadress eller till ditt Klarnakonto och betalningstiden är 14 dagar. Vid dröjsmål debiteras en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % plus gällande referensränta.


Fakturan finner du på ditt konto hos Klarna. Vid fakturafrågor kontakta Klarna.


Observera! Betalning sker alltid i förhand oavsett betalningsmedel.

Vid köp med faktura eller delbetalning hos Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Om du blivit nekad att betala med faktura hos Klarna ber vi dig att kontakta deras kundservice för support.

På Klarnas hemsida och app kan du alltid få fram en e-faktura genom att logga in på ditt Klarnakonto, via ”Mitt Klarna”. Där har du också möjlighet att skriva ut en kopia på din faktura och dessutom flytta fram förfallodatumet med 10 dagar.


Har du en löpande prenumeration och betalningen för månadens box inte har gått igenom så pausas din prenumeration tillfälligt.


Om din betalning ej gått igenom vänligen kontrollera nedan först:


-Att du inte har en spärr på kortet för internet- eller utlandsköp och att det finns tillräckligt saldo på kortet.

-Testa att uppdatera dina kortuppgifter på ditt glossykonto här.


Observera! Vi gör nya dragningar månaden ut för alla vars betalning inte gått igenom.

För att ändra dina kortuppgifter gör du följande:


- Logga in på ditt glossykonto här.

- Klicka på "Mitt konto" > klicka dig in på "Min prenumeration" > "Ändra betalningsinformation"

- Skriv in dina kortuppgifter och bekräfta

I kassan anger du din rabattkod nedanför din varukorg. När du har klickat på "Lägg till" kommer koden att aktiveras och du kommer att se att beloppet dras från den totala summan. 


Du kan endast använda en rabattkod per order.

Leverans

Din Glossybox skickas ut från vårt lager i olika intervaller i början av den aktuella månaden. Efter att den har lämnat vårt lager kan leveranstiden variera beroende på var i landet du bor och om boxen går direkt ner i brevlådan eller lämnas in på postombud. Normalt tar det ca 5 arbetsdagar.

Boxen levereras med PostNord DirektLink och delas ut direkt i brevlådan. Om den inte får plats kommer den att lämnas in till närliggande postombud.


Glossybox bestämmer ej vilket postombud boxen levereras till utan då måste du själv kontakta ditt lokala postombud. När din box finns att hämta hos ditt postombud får du en avisering på sms eller brev.


Hämtar du inte ut boxen inom 14 dagar returneras den till oss.


Observera! Vi hänger ej boxen i en påse på dörren som tidigare på grund av säkerhetsskäl.

Om det har gått över två veckor och du fortfarande inte mottagit din box, vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här som du hittar genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto”. 


Du kan spåra din box med hjälp av ditt kollinummer via PostNords hemsida eller genom att ladda ner deras app PostNord till mobilen.

Nej, vi har tyvärr inte möjlighet att beställa och skicka boxen utanför Sverige.


Glossybox finns i andra länder så som Norge, Finland, Storbritannien, Irland, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz, USA och Kanada.

Vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här, som du hittar genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 

Om din box har returnerats till oss beror det på att leveransadressen på ditt glossykonto är inkorrekt eller att boxen inte har hämtats ut inom 14 dagar på ditt postombud.


Vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 


Observera! Det är viktigt att du kontaktar oss inom 60 dagar om du önskar en ersättningsbox annars har vi inte möjlighet att skicka ut en ny.

Vi gör allt för att skapa en spännande mix av produkter i varje box. I vissa sällsynta fall kan en individuell produkt som har visat sig vara populär och älskad i tidigare boxar få ett nytt utseende. Se till att uppdatera din skönhetsprofil för att få bästa möjliga upplevelse.


Present

Du hittar all information om detta via ”Presentkort” uppe i menyn. Där kan du välja att ge bort ett presentkort på 6- eller 12 månader. Mottagaren aktiverar sedan presentkortet själv när den vill.


Prenumerationen löper automatiskt ut efter löptidens slut vid köp av presentkort.

Våra presentkort skickas automatiskt till den mailadress du registrerat vid köpet. Om du inte hittar mailet i din inkorg, kika gärna om den hamnat i din skräppost.


För att lösa in ditt presentkort gör du följande:


> Öppna upp mailet och klicka på ”Hämta din gratis gåva”

> Klicka på ”Lös in gåva”

> Logga in på ditt existerande glossykonto eller registrera dig som ny kund

> I kassan finner du din gåva och klicka sedan på ”Ta dig säkert till kassan nu”

> Skriv in dina adressuppgifter och vänta på din första glossybox!


Observera! Glöm inte att fylla i din personliga skönhetsprofil. Vi använder den som riktlinje när vi väljer produkterna i din box.


Prenumerationen löper automatiskt ut efter löptidens slut vid köp av presentkort.


Om du upplever problem med att lösa in ditt presentkort vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 

Återbetalningar & Returer

Som prenumerant har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar (”Ångerfristen”) från den dag du mottagit din första box för den aktuella prenumerationen. Du kan läsa mer om detta i våra användarvillkor.


Om du har frågor vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 

Vänligen läs mer om hur vår återbetalning och returpolicy fungerar i våra användarvillkor eller kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 

Reklamation

Din box ska alltid innehålla 5 skönhetsprodukter och om du saknar en produkt ber vi dig att kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 

Tyvärr finns det risk att din box eller produkt skadas under transporten och det är väldigt tråkigt när det händer.


För att reklamera detta vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 


Observera! Om du mottagit en trasig box eller produkt är det viktigt att du hör av dig till oss inom 60 dagar.

Om du mottagit en felaktig box eller produkt ska du inom skälig tid reklamera den och få instruktioner om hur du ska returnera den. Vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” här genom att logga in på ditt glossykonto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare. 


Återbetalning för felaktig box eller produkt sker i enlighet med vår återbetalningspolicy.


Observera! Detta gäller endast obruten förpackning.

THE MAN BOX

The Man Box är en lyxig box fylld med fem produkter som skickas hem till dig. Dessa limiterade och nya utgåvor kommer ut var tredje månad (mars, juni, september och december). Boxen innehåller produkter från internationella och svenska märken. Produkterna kan bestå av hudvård, hårvård, parfym eller liknande och är vanligtvis mindre än originalförpackning.


På vår hemsida via ”The Man Box” här hittar du information om varje produkt och tips om hur du bäst kan använda dem.

Boxen kostar 169 kr/st och betalning sker direkt vid beställning då The Man Box ej är en prenumerationstjänst.


För The Man Box-prenumerationer som är köpta före 5 december 2017:


Betalningar sker den 1:a i månaden var tredje månad (mars, juni, september, december). Prenumerationen kostar 169kr/box inklusive frakt.


Årsprenumeration: Betalning för fyra boxar sker direkt vid beställning. Prenumerationen kostar 649 kr inklusive frakt.


Observera! Prenumerationen förnyas automatiskt om den inte sagts upp via ditt konto.

För att avsluta din löpande månadsprenumeration gör du så här:


- Logga in på ditt konto här

- Klicka på "Mitt konto”

- Klicka på "Min prenumeration"

- Skrolla ner och tryck på knappen "Avbryt min prenumeration"


Observera! Vi har en månads uppsägningstid. Det innebär att du debiteras för en box till, utöver den som du senast betalat för efter att du avlutat din prenumeration. Din sista box blir alltså nästkommande månadsbox.


Det går inte att återaktivera en avslutad prenumeration.


Dina intjänade GLOSSYCredits kommer att finnas kvar på ditt konto i 1 år efter uppsägning. Här hittar du mer information om det.

För att avsluta din årsprenumeration gör du följande:


- Logga in på ditt konto här

- Klicka på "Mitt konto”

- Klicka på "Min prenumeration"

- Skrolla ner och tryck på knappen "Avbryt min prenumeration"


Observera! En årsprenumeration måste sägas upp senast den sista i månaden, månaden innan du får din sista box annars förnyas din prenumeration automatiskt med samma antal månader. Avslutar du din förnyelse efter detta datum kommer din uppsägning gälla efter den kommande perioden.


Exempel: Har du en årsprenumeration som börjar med vinterboxen i december och slutar med höstboxen i september så måste du säga upp den automatiska förnyelsen via ditt konto innan sista boxen i juni.


Dina intjänade GLOSSYCredits kommer att finnas kvar på ditt konto i 1 år efter uppsägning. 

  • Visa
  • Mastercard
  • Amex
  • Paypal
  • Klarna

2020 © The Hut.com Ltd.