GENERATION GLOSSYBOX ÄR HÄR! 199 KR FÖR GLOSSIES OCH 259 KR FÖR ÖVRIGA. VÄRDE ÖVER 750 KR!

Help Centre | GLOSSYBOX SE

Hjälpcenter

Välj en kategori

    Allmänt

    Glossybox är en prenumeration på en lyxig månadsbox fylld med fem skönhetsprodukter som skickas hem till dig en gång i månaden.

    Både internationella och svenska märken medverkar i boxen och produkterna kan bestå av smink, hudvård, hårvård, parfym eller liknande och är vanligtvis mindre än originalförpackning.

    Vi försöker att anpassa innehållet baserat på hur du fyllt i din skönhetsprofil samt vad du har mottagit tidigare (för mer information vänligen läs under avsnittet "Vad är en skönhetsprofil och hur fungerar den?").

    Glossybox grundkoncept fokuserar på att man ska testa olika produkter och hitta nya favoriter - storleken och priset på dessa är alltså ingenting vi vill koncentrera oss på. Vi är alltid noga med att boxen har ett värde över 159:- som ni betalar.

    På vår hemsida hittar du information om varje produkt samt tips och trix om hur du bäst kan använda dem.

    Du hittar din egen unika värvningslänk genom att

    > Logga in på ditt Glossy-konto

    > Klicka in på “Mitt konto”

    > Skrolla ner till “Dina värvningar”

    > Klicka på “Visa uppgifter”

    För alla vänner som gör sin beställning tillsammans med din unika länk får du Glossy Credits och dina vänner får en fin rabatt.

    Observera! Kan ej kombineras med andra erbjudanden.

    En Limited Edition box är en engångsbox och beställs utanför ordinarie prenumeration. Dem finns endast i en begränsad upplaga och finns tillgängliga för köp så långt lagret räcker. Vi segmenterar inte dessa boxar efter skönhetsprofil. Det går att recensera boxen och samla GLOSSYCredits.

    Du kan köpa våra limiterade boxar med GLOSSYCredits. Läs mer om GLOSSYCredits här.

    GLOSSY Lounge är ett exklusivt område som endast är tillgängligt för våra prenumeranter. Genom fantastiska partnerskap med välkända, nya och trendiga varumärken, vill vi erbjuda er lojala Glossies våra bästa erbjudanden inom mat, dryck, mode, resor och självklart skönhet - varje månad!

    Som prenumerant loggar du in på GLOSSYLounge här.

    Vi kan inte garantera att din box är fri från vissa ämnen eftersom att vi ej segmenterar efter allergi. Vi samarbetar med olika varumärken varje månad har därför ingen möjlighet att välja bort vissa produkter.

    Om du lider av en allergi ber vi dig att noggrant läsa innehållsförteckningen av produkten innan användning.

    Har du drabbats av en allergisk reaktion ber vi dig att ta bilder samt dokumentera händelseförloppet och höra av dig till vårt Kundtjänst Kontaktcenter här.

    Det är viktigt för oss att leverera våra fina produkter i klimatsmarta boxar. Alla våra boxar är märkta med FSC vilket står för Forest Stewardship Council och betyder att boxen tillverkas i en så kallad FSC-certifierad fabrik, där materialet kommer från ett ansvarsfullt skogsbruk och tar hänsyn till människor och miljö. De består av 100% returfiber och går utmärkt att lämna in till förpacknings- och tidningsinsamlingen för återvinning.

    Vi är stolta över att förpackningarna i vår egna hudvårdsserie Glossybox Skincare främst består av sockerrör, som är ett av de mest miljövänliga material som går att använda. Förpackningarna skapas av avfall som blir över i utvinningsprocessen av sockerrör. Materialet är förnybart och behöver enbart regnvatten för att skapas. Vårt mål är att endast använda oss av förnybar plast!

    Min Prenumeration

    Glossybox erbjuder nedan prenumerationsformer:

    Löpande månadsprenumeration 159 kr/månaden

    3 månaders prenumeration 477 kr

    6 månaders prenumeration 799 kr

    12 månaders prenumeration 1499 kr

    12 månaders prenumeration med månadsvis betalning 125 kr/månaden

    Du kan välja din prenumerationsformhär.

    Om du väljer en löpande månadsprenumeration kommer den första betalningen ske direkt vid beställning och du kommer sedan att få hem din första box. Månadsboxarna betalas alltid i förhand av kommande box och dras den 1:a i respektive månad.

    Observera! Om du inte avslutar din månadsprenumeration ligger den kvar löpande och du får hem en härlig box varje månad.

    Pågående beställningar kan ej avbrytas.

    Om du väljer en tidsbestämd prenumeration betalar du för alla boxar direkt vid beställning (477 kr för prenumeration på 3 månader, 799 kr för prenumeration på 6 månader och 1499 kr för prenumeration på 12 månader).

    Observera! Avslutar du inte din tidsbestämda prenumeration så kommer den att förnyas automatiskt med samma antal månader som tidigare, detta för att du inte ska missa någon av våra härliga boxar!

    Pågående beställningar kan ej avbrytas.

    Om du väljer en 12 månaders prenumeration med månadsvis betalning á 125 kr kommer den första betalningen ske direkt vid beställning och du kommer sedan att få hem din första box.

    Månadsboxarna betalas alltid i förhand av kommande box och dras den 1:a i respektive månad.

    Observera! Avslutar du inte din 12 månaders prenumeration med månadsvis betalning så kommer den att förnyas automatiskt med samma antal månader som tidigare, detta för att du inte ska missa någon av våra härliga boxar!

    Pågående beställningar kan ej avbrytas.

    Det är viktigt att alltid ha rätt kontaktuppgifter och en uppdaterad leveransadress på ditt konto.

    För att ändra kontakt- och leveransuppgifter gör du följande:

    > Logga in på ditt kontohär.

    > Klicka på "Mitt konto"

    > Klicka in på din aktiva prenumeration-/er

    > Skrolla ned till "Leveransinformation" och klicka på "Ändra adress"

    > Klicka på "Ändra adress" eller ”Lägg till adress”

    > Fyll i önskad adress och klicka sedan på ”LEVERERA TILL FÖLJANDE ADRESS”

    Observera! Adressändringar måste ske innan den 1:a i månaden för att det ska gälla för kommande utskick.

    Vår skönhetsprofil är ett kort frågeformulär där du svarar på frågor om dina skönhetspreferenser. Detta hjälper oss att välja produkter som mest effektivt tillgodoser dina behov när vi planerar våra månadsboxar.

    Vi försöker alltid att anpassa innehållet i din box så bra som möjligt efter svaren i din profil med de varumärken och produkter som vi samarbetar med varje månad.

    För att fylla i din skönhetsprofil gör du följande:

    > Logga in på ditt Glossy-kontohär.

    > Klicka på "Mitt konto"

    > Se ”SKÖNHETSPROFIL”häroch klicka på "Fortsätt"

    > Klicka på "STARTA NU" och följ instruktionerna.

    Du kan när som helst ändra och uppdatera din skönhetsprofil.

    Glöm ej att du samlar 3 kr i Glossy Credits när du fyller i din skönhetsprofil.

    Du kan återställa ditt lösenord genom att klicka på "Glömt ditt lösenord?"här.

    Om du fortfarande har problem att logga in måste du skapa ett nytt kontohär och sedan skriva ett meddelande till oss via "Kundtjänst Kontaktcenter" som du hittar under ”Mitt konto”.

    För att avsluta din månadsprenumeration gör du så här:

    > Logga in på ditt Glossy-konto här.

    > Klicka på "Mitt konto”

    > Klicka på "Min prenumeration"

    > Skrolla ner och tryck på knappen "Avbryt min prenumeration"

    Observera! Vi har en månads uppsägningstid. Det innebär att du debiteras för en box till, utöver den som du senast betalat för efter att du avlutat din prenumeration. Din sista box blir alltså nästkommande månadsbox.

    Tänk på att samtliga Glossy Credits och övriga innestående bonusar går förlorade vid det datum som en avslutad Glossybox-prenumeration löper ut.

    För att avsluta din 3, 6 eller 12 månaders prenumeration gör du följande:

    > Logga in på ditt Glossy-kontohär.

    > Klicka på "Mitt konto”

    > Klicka på "Min prenumeration"

    > Skrolla ner och tryck på knappen "Avbryt min prenumeration"

    Observera! En 3-, 6- och 12 månaders prenumeration måste sägas upp senast den sista i månaden, månaden innan du får din sista box annars förnyas din prenumeration automatiskt med samma antal månader. Avslutar du din förnyelse efter detta datum kommer din uppsägning gälla efter den kommande perioden.

    Exempel:Har du en 6 månaders prenumeration som startar med februariboxen och slutar med juliboxen måste du säga upp den automatiska förnyelsen via ditt konto senast den sista juni.

    Tänk på att samtliga Glossy Credits och övriga innestående bonusar går förlorade vid det datum som en avslutad Glossybox-prenumeration löper ut.

    För att avsluta din 12 månaders prenumeration med månadsvis betalning gör du följande:

    > Logga in på ditt Glossy-kontohär.

    > Klicka på "Mitt konto”

    > Klicka på "Min prenumeration"

    > Skrolla ner och klicka på knappen "Avbryt min prenumeration"

    Observera! En 12 månaders prenumeration med månadsvis betalning måste sägas upp senast den sista i månaden, månaden innan du får din sista box annars förnyas din prenumeration automatiskt med samma antal månader. Avslutar du din förnyelse efter detta datum kommer din uppsägning gälla efter den kommande perioden.

    Tänk på att samtliga Glossy Credits och övriga innestående bonusar går förlorade vid det datum som en avslutad Glossybox-prenumeration löper ut.

    Nej, det går inte att återaktivera en avslutad prenumeration eller pausa en aktiv prenumeration.

    Du ändrar din e-postadress under 'Kontoinställningar' och bekräftar med ditt lösenord. Kundtjänst kan inte hjälpa dig att ändra din e-postadress. Detta för att förhindra att någon obehörig får tillgång till dina inloggningsuppgifter och tar över ditt konto.

    Reklamation

    Din box ska alltid innehålla 5 skönhetsprodukter och om du saknar en produkt ber vi dig att kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter” härgenom att logga in på ditt Glossy-konto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare.

    Observera! Om du saknar en box eller produkt är det viktigt att du hör av dig till oss inom 60 dagar.

    För att reklamera en dubblett vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”här genom att logga in på ditt Glossy-konto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare.

    Observera! Om du mottagit en dubblett eller felaktig box eller produkt är det viktigt att du anmäler det till oss inom 60 dagar.

    Tyvärr finns det risk att din box eller produkt skadas under transporten och det är väldigt tråkigt när det händer.

    För att reklamera detta vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”här genom att logga in på ditt Glossy-konto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare.

    Observera! Om du mottagit en trasig box eller produkt är det viktigt att du anmäler det till oss inom 60 dagar.

    Om du mottagit en felaktig box eller produkt ska du inom skälig tid reklamera den till oss och få instruktioner om hur du ska returnera den. Vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”härgenom att logga in på ditt Glossy-konto och ”Mitt konto” så hjälper vi dig vidare.

    Återbetalning för felaktig box eller produkt sker i enlighet med vår återbetalningspolicy.

    Observera! Detta gäller endast obruten förpackning.

    Betalning

    Du kan betala din prenumeration med Visa, MasterCard, American Express, PayPal eller Klarna samt insamlade Glossy Credits.

    Observera! Betalning sker alltid i förhand oavsett betalningsmedel (direkt vid din beställning och sedan den 1:a i respektive månad).

    I kassan anger du din rabattkod nedanför din varukorg “Fyll I din rabattkod här”. När du har klickat på "Lägg till" kommer koden att aktiveras och du kommer att se att beloppet dras från det totala beloppet.

    Du kan endast använda en rabattkod per order.

    För att ändra dina kortuppgifter gör du följande:

    > Logga in på ditt Glossy-kontohär

    > Klicka på "Mitt konto"

    > Skrolla ner till "Min prenumeration"

    > Tryck på "Ändra betalningsinformation"

    > Skriv in dina kortuppgifter och bekräfta

    Vid köp med faktura eller delbetalning hos Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Om du blivit nekad att betala med faktura hos Klarna eller upplever andra problem ber vi dig att kontakta deras kundservice via https://www.klarna.com/se/kundservice/

    Om din betalning för månadens box inte har gått igenom så pausas din prenumeration tillfälligt.

    Om din betalning inte gått igenom vänligen kontrollera nedan:

    > Att det finns tillräckligt med saldo på kontot

    > Att du inte har en spärr för internet- och utlandsköp

    > Testa att uppdatera dina kortuppgifter på ditt glossykonto här

    Observera! Vi gör nya dragningar månaden ut för alla vars betalning inte gått igenom.

    Leverans & Frakt

    Din Glossybox skickas ut från vårt lager i olika intervaller i början av den aktuella månaden. Efter att den har lämnat vårt lager kan leveranstiden variera beroende på var i landet du bor och om boxen går direkt ner i brevlådan eller lämnas in på närliggande postombud. Normalt tar det ca 4-6 arbetsdagar.

    Så fort din box är packad och klar för leverans skickas ett automatiskt mail med kollinummer till din registrerade mailadress. Med hjälp av ditt kollinummer kan du spåra boxen via Postnords hemsida eller app.

    Boxen levereras av PostNord och delas direkt ut i brevlådan. Om den inte får plats kommer den att lämnas in till närliggande postombud.

    När din Glossybox finns att hämta får du en avisering via e-post, SMS eller brev.

    Glossybox bestämmer ej vilket postombud boxen levereras till. Om du önskar byta postombud måste du själv kontakta PostNord. Hämtar du inte ut boxen inom 14 dagar returneras den till oss.

    Om det har gått över två veckor och du fortfarande inte mottagit din box, vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”här

    Du kan spåra din box med hjälp av ditt kollinummer via PostNords hemsida eller app.

    Om din box har returnerats till oss beror det på att leveransadressen på ditt glossykonto är felaktig eller att boxen inte har hämtats ut inom 14 dagar på ditt postombud.

    Vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”här så hjälper vi dig vidare.

    Observera!Det är viktigt att du kontaktar oss inom 60 dagar om du önskar en ersättningsbox annars har vi inte möjlighet att skicka ut en ny.

    Vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”här

    Observera! Det är viktigt att du kontaktar oss inom 60 dagar om du önskar en ersättningsbox annars har vi inte möjlighet att skicka ut en ny.

    Nej, tyvärr har vi inte möjlighet att skicka boxen utanför Sverige.

    Glossybox finns i Norge, Finland, Storbritannien, Irland, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz, USA och Kanada.

    Alla våra prenumerationer är fraktfria samt beställningar över 250 kr. På beställningar under 250 kr tillkommer en fraktkostnad på 39.00 kr.

    Present

    Du hittar all information om via ”Presentkort” uppe i menyn. Där kan du välja att ge bort ett presentkort på 1-, 6- eller 12 månader.

    Våra presentkort skickas automatiskt till den mailadress du registrerat vid köpet. Om du inte hittar mailet i din inkorg, kika gärna om den hamnat i din skräppost.

    Du kan sen själv välja om vill vidarebefordra presentkortet eller skriva ut det.

    Observera! Prenumerationen avslutas automatiskt efter löptidens slut vid köp av presentkort.

    För att lösa in ditt presentkort gör du följande:

    > Öppna upp mailet och klicka på ”LÖS IN DITT PRESENTKORT”

    > Klicka på ”HÄMTA DIN GÅVA”

    > Logga in på ditt existerande glossykonto eller registrera dig som ny kund

    > I kassan finner du din gåva och klicka sedan på ”Ta dig säkert till kassan nu”

    > Skriv in dina adressuppgifter och vänta på din första glossybox!

    Om du upplever problem med att lösa in ditt presentkort vänligen kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”här så hjälper vi dig med det.

    Observera! Glöm inte att fylla i din personliga skönhetsprofil. Vi använder den som riktlinje när vi väljer produkter till din box. Prenumerationen avslutas automatiskt efter löptidens slut vid köp av presentkort.

    Återbetalningar & Returer

    Som prenumerant har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit din första box för den aktuella prenumerationen. Du kan läsa mer om detta i våra användarvillkor.

    Om du önskar returnera din Glossybox ber vi dig att kontakta oss via ”Kundtjänst Kontaktcenter”här

    Observera! Vi godkänner endast retur I obruten förpackning.


    Glossy Credits

    Samtliga Glossy Credits är giltiga i 12 månader fr.o.m. det datum de intjänats. Glossy Credits som inte inlöses utgår ett år efter intjänande.

    Tänk på att samtliga Glossy Credits och övriga innestående bonusar går förlorade vid det datum som en avslutad Glossybox-prenumeration löper ut.

    Samtliga Glossy Credits och övriga innestående bonusar går förlorade vid det datum som en avslutad Glossybox-prenumeration löper ut.

    Glossy Credits har inget monetärt värde och kan inte lösas in mot monetär ersättning, gåvokort eller andra bonusar.

    Glossybox förbehåller sig rätten att dra tillbaka och/eller ändra reglerna kring Glossy Credits närhelst i tid och enligt eget bevåg.

    Som prenumerant på Glossybox kan du spendera dina Glossy Credits på lookfantastic.se som erbjuder hundratals populära och lyxiga varumärken inom hår, makeup, hudvård, hälsa och elektronik.

    För att kunna använda dina Glossy Credits måste du först länka samman ditt Glossybox-konto och Lookfantastic-konto. Så här gör du:

    > Logga in/Skapa nytt konto på lookfantastic.se (Du måste ha samma e-postadress på Glossybox och Lookfantastic för att kunna länka dina konton)

    > Logga in på ditt glossykonto och välj ”Spendera dina credits på loofantastic.se”

    > Skriv in dina inloggningsuppgifter på lookfantastic.se

    > Du dirigeras därefter till glossybox.se och väljer ”Ja, jag vill länka mitt konto”

    > Klart!

    Uppdatering av vår integritetspolicy

    THG har vuxit snabbt under åren och vi har haft stora framgångar. Detta innebär att koncernens nuvarande rättsliga enhetsstruktur i vissa fall inte överensstämmer med de affärsdivisioner och varumärken vi erbjuder idag.
    Vi har därför tagit tillfället i akt att omorganisera koncernens juridiska struktur så att våra företag motsvarar våra affärsdivisioner och varumärken och för att stödja THG:s långsiktiga tillväxtstrategi. För att omorganisera var vi tvungna att se till att data (som inkluderade uppgifter om dig som en av våra kunder) lagligen överfördes till de nya enheterna. Även om denna omorganisering inte förändrar din situation konkret, vill vi informera dig om ändringen.
    De har inte överförts till någon utanför THG group. Dina uppgifter har överförts inom THG group till en nyskapad rättslig enhet, som en del av en intern omorganisation.
    Före omorg.:
    The Hut.com Limited var i de flesta fall personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter. I vissa fall kan den registeransvarige ha varit en specifik enhet inom THG.
    Efter omorg.:
    Den nya registeransvarige är de nya registrerade rättsliga enheterna:
    • THG Beauty Limited

    Detta beror på en intern omorganisation och kommer inte förändra din situation på något konkret sätt. Vi vill bara vara transparenta om det. Vissa affärsenheter har nu registrerats i de nya rättsliga enheterna inom THG group och motsvarande databaser har överförts till dem.
    Detta betyder att det rättsliga ansvaret för hantering av dina uppgifter, eller för att svara på dina förfrågningar om dataskydd nu vilar på enheten som nämns i e-postmeddelandet. De nya enheterna förblir dock kvar inom THG group, vilka alla ger samma konsekventa skyddsnivå.
    E-postmeddelandet du fick var inte ett marknadsföringsmejl. Det var ett viktigt meddelande om byte av rättslig ägare relaterade till databaser som innehåller dina personuppgifter. När du väljer bort att få marknadsföringsmejl så är vi tvungna att spara dina personuppgifter i databasen för att veta att vi inte ska skicka någon marknadsföringsinformation till dig. Självklart har du rätt att få dina personuppgifter helt raderade ur databasen, i så fall använder du länken längst ner i e-postmeddelandet.
    Vi sparar endast personuppgifter så länge som det är nödvändigt. Utöver de mest uppenbara syften såsom fullfölja en beställning, måste vi spara vissa uppgifter ett visst antal år för ändamål som skatt och bokföring.
    Du kommer fortfarande att kunna utöva dina dataskyddsrättigheter, skicka klagomål eller förfrågningar om hantering av dina personuppgifter. Eller komma i kontakt med ditt dataskyddsombud genom att kontakta oss via meddelandecentret på ditt kundkonto, eller genom att använda något av våra olika kontaktalternativ, som du hittar genom att besöka vårt hjälpcenter.
    No matches were found. Please refine your search.

    Behöver du fortfarande hjälp?

    Inte tillgänglig

    Live Chat