Charles von Abercron utsedd till Årets Ledare 2014

Charles von Abercron, Glossybox grundare och globala VD, fick titeln som Årets Ledare i kategorin marknadsföring under det årliga innoCos Summit i Rom, Italien. Jamie Kern Lima, grundare och VD för IT Cosmetics, samt Valerie Hoecke, senior vice president för Benefit Cosmetics, fanns också bland de nominerade. Utmärkelsen delades ut till ledare och visionärer från skönhetsbranschen av The Global Community Advisory Board.

von Abercron grundade Glossybox år 2011 i Berlin, Tyskland, som snabbt blev en världssuccé. Idag finns Glossybox på tre kontinenter och i tio länder med en månatlig kundbas på över 200.000 personer. Fem noggrant utvalda skönhetsprodukter skickas varje månad till kunder över hela världen. Samtidigt erbjuder företaget skönhetsbranschen ett innovativt koncept och frekvent feedback från kunder och sociala medier, vilket ger en värdefull insikt för skönhetsföretagen.

Irina Kremin, en av grundarna av Global Cosmetics Community, säger: ”Vårt mål är att hedra innovativa ledare. Genom digitalisering har Charles von Abercron med Glossybox skapat en tjänst som gör det möjligt för varumärken från skönhetsbranschen att nå ut till nya och existerande kunder. Därför är vi mycket glada att tilldela honom titeln Årets Ledare.”