=

Glossybox by Lovisa Burfitt

Nu har turen kommit till Lovisa Burfitt att tolka GLOSSYBOX. Årets junibox har en dramatisk och lyxig look, helt i linje med den design vi känner igen Lovisa Burfitt för och speglar en självständig och glamourös kvinna som tar till vara på livets goda.

I juni lanseras en GLOSSYBOX formgiven av svenska illustratören Lovisa Burfitt. Det är GLOSSYBOX tredje designsamarbete och denna gång har boxen fått en look av glossiga, röda läppar och sotade, markerade ögon – en känsla av lyx, samtidigt som det ska vara lustfyllt med makeup och skönhet.

”Jag kände att min stil kunde tillföra något som passade ihop med GLOSSYBOX. Kvinnan på boxen tycker om att drömma sig bort till Hollywoodglamour, att få vara Marilyn Monroe eller Scarlett Johansson för en stund. Detta är också känslan jag ville förmedla”, säger Lovisa Burfitt.

Varje månad skickar GLOSSYBOX ut en box med personligt utvalda skönhetsprodukter till sina 35 000 prenumeranter. Produkterna i junis utgåva av GLOSSYBOX speglar kvinnan på boxen, bland annat kommer alla prenumeranter få en mascara från Benefit Cosmetics. Mascaran symboliserar trenden med sotade ögon som blivit så stor och som även reflekteras i Lovisa Burfitts design.

”Vi är jätteglada över att Lovisa Burfitt har valt att designa vår juniutgåva av GLOSSYBOX. När vi funderade på vem som skulle göra en uppföljning på våra tidigare samarbeten, var Lovisa Burfitt den första vi kom att tänka på och det mest naturliga valet med tanke på hennes personliga stil och kreativitet. Hennes tolkning av boxen återspeglar verkligen den trendkänsla, framåtanda och självsäkerhet som vi står för” säger Victoria Senkpiel, kreativ chef på GLOSSYBOX.

Boxen med Lovisa Burfitts design ges ut under juni och är exklusiv för GLOSSYBOX prenumeranter. Boxen finns i begränsad upplaga så långt lagret räcker.