Allmänt

Wella Love Edition: en hyllning till all kärlek

Wella firar kärleken genom att låta tre bästsäljare prydas av prideflaggans färger. I samband med EuroPride lanserades serien Love Edition.

ALL KÄRLEK ÄR bra kärlek. Hårvårdsmärket Wella går i bräschen för att verka för mångfald och inkludering. I samband med Stockholms Pride-festival släpptes serien Love Edition.

– Vi har valt tre favoritprodukter från vårt styling- märke EIMI och klätt dem i Pride-färger. För varje såld produkt doneras en del av summan till Stockholm Pride International Solidarity Fund, vars syfte är att vara med och stötta, upprätthålla och organisera Pride- festivaler i länder som inte har samma finansiella och politiska möjligheter som i de nordiska länderna, säger Leena Elmgren som är Sverigechef på Wella.

EIMI är en komplett stylingserie som är utvecklad för att täcka alla våra hårvårdsbehov och skapa unika looker. Namnet EIMI står för märkets fokus på individen. Uttalat ”I-ME” är det första person singular av verbet ”att vara” i presens på forngrekiska. Samtliga Love edition-produkter är populära bästsäljare.

”För varje såld produkt doneras en del av summan till Stockholm Pride International Solidarity Fund”

Ocean Spritz är en ikonisk salvattenspray som hängt med sedan tidigt 90-tal och var den första saltvattensprayen på marknaden. Den skapar en matt beachlook samtidigt som den ger stadga och volym. Håret skyddas dessutom mot uttorkning och skadliga UV-strålar. Några glossies testa fick testa i februariboxen! Pearl Styler är en riktig Wella-klassiker. Denna gel med pärlemorsskimmer ger en stark, flexibel styling. Volymsprayen Sugar Lift är en skimrande volymspray med socker som ger både stadga och volym med en glansig finish.

Wella arbetar med mångfald på alla plan och de ser det som en självklarhet att trappa upp sitt engagemang ytterligare.

Alla ska kunna vara sitt vackraste jag oberoende av ålder, kön, vikt, sexuell läggning, ursprung, kultur eller andra förutsättningar. Vår slogan är Celebrate the Diversity of Beauty och den märks på olika sätt. Vi diskriminerar inte inom rekrytering. Vi har använt transgender-modeller i våra kollektioner, senast i år, och har utbildat vår personal i Sverige i HBTQ- frågor med stöd av organisationen.

Att medverka som partner till EuroPride Stockholm samt till Pride-organisationerna i Norge, Finland och Danmark ser Wella som en möjlighet att sprida budskapet om inkludering vidare och kämpa mot exkluderande ideal inom skönhets- och salongsbranschen.

 

 

Text Stina Ljungmark Foto Camilla Svensson/Hairmagazine.se

 



Olivia Sandström

Olivia Sandström

Skribent och expert